New job, new life


Nu stiu altii cum sunt, da' mie-mi e tare greu sa iau o decizie. De la ce fel de cafea beau dupa pranz (cu lapte, fara lape, cu zahar, fara zahar, cu cafeina, fara cafeina ...) pana la schimbarea serviciului, cumpararea unui apartament sau viata in cuplu. Noroc ca pana acum n am avut decizii de luat in ceea ce priveste Caminul si Familia. Dar serviciul... Asta fu o decizie grea! Poate pentru ca suntem conditionati (mai ales noi fetele) ca orice schimbare sa o asimilam ca pe un abandon si, deci, ca pe un esec. Poate pentru ca lumea corporatista ne spala continuu creierele facandu-ne sa credem ca daca nu castigam mai bine, daca nu evoluam mai repede si daca nu muncim mai putin este pentru ca nu suntem destul de buni, de tari, de incisivi. Si daca n-am reusit sa ne "scoatem" mai bine acolo unde suntem, sigur nu vom fi in stare s-o facem acolo unde vom fi. Bref, am ezitat o gramada inainte sa-mi schimb jobul, pe principiul intim romanesc "nu da cioara din mana pe vrabia de pe gard". Dar, pana la urma, mi-am luat inima in dinti si am taiat in carne vie. Si nu-mi pare rau! (deocamdata)

///

Je ne sais pas comment sont les autres, mais moi, j'ai tout le temps du mal à prendre une décision. A partir de quel café prendre le matin (avec du lait, sans lait, avec du sucre, sans sucre, caféiné, décaféiné …) jusqu'au changement de job, l'achat d'un appartement ou la vie en couple. Heureusement que jusque-là je n'ai pas eu de décision à prendre par rapport au Foyer et à la Famille. Mais le boulot … Ce fut une décision difficile ! Peut-être parce qu'on est conditionnés (surtout nous, les filles) à assimiler tout changement à un abandon et donc à un échec. Peut-être parce que le monde corporatiste nous lave continuellement le cerveau en nous faisant penser que si on ne gagne pas mieux sa vie, si on n'évolue pas plus vite et si on ne travaille pas moins, c'est parce qu'on n'est pas assez bon, assez fort, assez incisif. Et si on n'est pas arrivé à mieux réussir là où on est, on ne sera certainement pas capable de le faire là où on sera. Bref, j'ai beaucoup hésité avant de changer de job, sur le principe intimement roumain de « ne pas échanger le corbeau qu'on a déjà contre le moineau qu'on compte attraper » (leçon de proverbes roumains terminée). Mais, finalement, je me suis fait violence et j'ai foncé. Et je ne regrette pas ! (pour le moment)

Commentaires

Articles les plus consultés